Sivut

lauantai 10. maaliskuuta 2012

Let's skip the "how you been"

Onpas mulla vauhti ollu päällä. Sosiaalinen fobia? Ei mitään tietoa siitä enää. Puhun niin sairaan paljon. Eilen puhuin taukoamatta kavereilleni ja olin ihan ylienerginen. Ja sitten puhuin ihmisille joille en oo sanonu oma-aloitteisesti mitään varmaan vuosiin. Lisäks oon tervehtiny kaikkia mahdollisia ihmisiä ihan spontaanisti ja varmaan montakin kertaa päivässä. Ja oon ollu tunneilla aktiivinen eli tassu pystyssä mitä en oo tehny varmaan 3vuoteen. Tää mun sosiaalisuus on ihan järkyttävää! Oon aivan eri ihminen. Missä on se super joka eristäytyi muista ihmisistä, ei puhunut paljoa ja oli ei-sosiaalinen? Ja missä on masennus? Tuntuu niinku oisin parantunu depressiosta. Mutta en ois ikinä uskonu että tää käy näin nopeesti. Alle kaks kuukautta söin lääkkeitä ja oon jo täysin terve ja en oo ikinä ikinä voinu näin hyvin. On tää kyllä ihan loistavaa! Oon ihan ylienerginen ja ylipirteä ja tänäänkin heräsin jo puol kaheksalta ja siivosin.

Tällä viikolla sain linkassa sellasen päähänpiston että alkaisin opiskella venäjää. Lähes tulkoon menin opolle ilmoittamaan että haluun venäjän kursseja. Mutta siellä oli niin paljon ruuhkaa etten jaksanu oottaa vuoroani. Mutta ens viikolla meen jos tää sama boosti on mulla päällä. En ees tiiä millasta se venäjän kieli on mutta eipä sillä oo mitään väliä. Tänään meen hiihtämään 15km hiihtokisoihin ja hmmm.. en oo hiihtäny kun kerran ton matkan tänä talvena joten saas nähä miten käy. Mutta noi kisatkin on päähänpisto.


Oon vähän kyllä huolissani kun tää mun olo on näin korkea ja hyvä. Oon aika holtiton ja en oikein pysty täysin kontrolloimaan sanomisiani ja tekemisiäni. Kävin eilen automaatilla ja huomasin että olin kuluttanut kahes viikos ihan sairaasti rahaa. Oon käyny syömäs ja kahvilla ulkona johon on vissiin menny aika paljon massia. Ei se nyt niin kamalaa oo sillä mulla on ollu tosi mukavaa kun oon ollu kavereiden kanssa ulkona syömäs. Joten kai mäkin nyt voin vähän nauttia elämästäni.

Nyt palataan eilisiltaan. Silloin mä tajusin että nyt mulla menee ehkä pikkusen liian lujaa. Mä tutkin tota mun lääkkeiden pakkausselostetta ja niitä haittavaikutuksia. Tällasta sieltä sitten löyty jotka on myös mulla:
epätodellinen olo
painajaisunet
kiihtyneisyys
hermostuneisuus
liiallinen onnellisuuden tunne
välinpitämättömyys
epänormaali ajattelu
 lisääntynyt liike
 pelottavat poikkeavat unet

 Sanotaan näin että oon ihan serotoniinipöllyssä. Toisaalta tää on ihan helvetin ihanaa mutta toisaalta erittäin karmivaa ja pelottavaa. Pelkään tosi paljon että mulle on puhjennu mania noiden lääkkeiden seurauksena. Toisaalta jos mulla ois mania niin en varmaan ite ois huolissani tästä olosta vaan mulla menis vaan niin mukavan lujaa enkä ite välittäis mitään. Pitää yrittää tää viikonloppu pysyä kasassa ja sitten maanataina pitää sanoa terkkarille että oon ihan sekasin ja ne lääkkeet pitää varmaan lopettaa tai muuten sekoan vielä pahemmin.

Jotenki tää kuva kertoo niin paljon




1 kommentti:

  1. Joo syön Ketipinoria, tällähetkellä 100mg iltaisin ahdistuneisuuteen. Todellisuudessa siihen, että saan nukuttua. Oon syöny Seronilia ja Citalopramia mutta molemmat ei ainakaan parantunu, ehkä jopa pahensivat oloa. Tähän Ketipinoriin oon ollu ihan tyytyväinen, pelkään että sitä vaa nostetaa ja oon ihan riippuvainen siitä. Oon jo nyt varmaan.

    Ihanaa että sulla on parempi olla♥ Mut tosiaan vähän huolestuttavaakin.. hmph :s Sanoppa joo terkkarille tai jollekin. On niitä muitakin lääkkeitä, jotka voi auttaa ! :) Haleja♥

    VastaaPoista