Sivut

lauantai 24. maaliskuuta 2012

In my life I feel like a prisoner

Mun pitäis alkaa syödä terveellisemmin. Ainoastaan aamupala on mulla kohtuu terveellinen. Ja koulussa syön kouluruaan joka on toivottavasti myös terveellistä. Kouluruoka on mun päivän tärkein ateria ja oon tosi ilonen kun pystyn nykyään olemaan ruokailussa ilman hirveää ahdistusta. Syön koulussa varmaan 2/3 koko viikon lämpimistä ja terveellisistä aterioista. Mitenköhän mulle käy sitten, kun alkaa kesäloma ja ei oo enää kouluruokaa? Alkaa kroppa voida fyysisestikin huonosti. Arkena, kun tuun koulusta kotiin juon yleensä pari lasia maitoa ja syön ehkä yhen leivän. Sitten alan syödä keksejä, karkkeja ja muuta paskaa. Illalla juon vielä lasin maitoa, en muuta. Ei se musta päällepäin näy, että syön kaikkia turhia kalopommeja pitkin iltaa. En liho, vaikka söisin mitä enkä liiku. Oon tälläkin hetkellä just ja just normaalipainonen. Tai no, aamupaino on välillä alipainon puolella mutta illaks tasottuu. Yön aikana kuitenkin kaikki kalorit tuntuu palavan kropasta. Ehkä se johtuu mun villeistä unista.

 


Viikonloppuna syön aamulla kans suhteellisen terveellisesti eli mikropuuroa ja marjoja. Sen jälkeen alan syödä taas kaikkea paskaa koko loppupäivän ajan. Syön varmaan tunnein välein jotain mikä ei oo oikein terveellistä pitkällä aikavälillä. Tänään oon juonu lisäks energiajuomaa ja noita ihania angry birds- limuja <3. Ei tää tee kuitenkaan kropalle hyvää, kun elän näin makeaa elämää. Eikä myöskään mielelle sillä ahdistun kun syön näin huonosti ja lisäks pelkään että alan lihomaan. En vaan osaa enkä jaksa alkaa syömään terveellisesti.

Haluaisin kertoa terkkarille että mun ruokailu kusee aika pahasti. En vaan uskalla sillä oon muutenkin laiha ja pelkään että se laittaa mut osastolle syömään. En tiedä kuinka paljosta on kiinni mun pakkohoitolähete, mutta en halua ottaa sitä riskiä että mun "syömisongelma" (millä sitä nyt voi kutsuakaan) ois viimenen rasti siihen. Ja vapaaehtoisesti mä en ainakaan nyt ois menossa ossalle. Parempi vaan olla hiljaa tästä syömisestä ja laittaa ite syömiset vähän terveellisempään malliin.

Tänään oon kävellyt ympäri taloa ja syönyt hedelmäaakkosia ja kaikkea muuta turhaa. Oon miettinyt maanantain polireissua ja sitä mitä vaatteita laittaisin päälle. Ei kai niillä vaatteilla mitään merkitystä oo, mutta haluaisin kuitenkin antaa itestäni ihan fiksun kuvan myös ulkoisesti. Jotenkin mä vaan keskityn kaikkeen epäolennaiseen ja unohdan, että se mitä mä siellä sanon ja miten mä käyttäydyn on paljon tärkeämpää kuin joku vaatetus.

 

Mun pitää alottaa ihan alusta tää mun elämän uudelleen kokoaminen. Syöminen, nukkuminen ja liikunta pitää saada kuntoon ennen kuin voi alottaa korjaamaan muita asioita. Mulla on vaan niin kauhea kiire voida paremmin.







1 kommentti:

  1. Mulla meinas into juoksemiseen hiipua ennenkö oon enhiny alottaa ku tuli lunta x.x Tänään oon kalenteriin merkannu ekan lenkin, aion kyl mennä.

    Pitäskö sun tehdä ittelles joku ruokasuunnitelma tai jotain ja sit vaa orjallisesti noudattaa sitä :o Ja jättää ne karkit vaa joillekki parille päivälle, esim. keskiviikolle ja lauantaille "palkinnoks" jos niihin päiviin asti oot onnistunu pysyyn suunnitelmassa :o :P

    VastaaPoista