Sivut

perjantai 1. kesäkuuta 2012

Valoa pimeydessä

Eilen illalla kyyneliä pitkästä aikaa. Olin niin yksin. Halusin viiltää liian syvälle. Nukahdin ennen kuin ehdin viedä ajatusta pidemmälle. Ja tämä aamu alkoi kyynelillä. Lähetin jo ennen kymmentä terkkarille viestejä joissa kerroin etten jaksa enää. Se soitti mulle ja yritti rauhoitella. Mulla meni kaikki aivan ohi mitä se sano kun olin niin ahdistunut ja peloissani. En pystynyt yhtään puhumaan kun oisin alkanut kuitenkin itkemään. En oo itkenyt pitkään aikaan näin paljon ja murenin aivan täysin. Ei mun pitänyt lähettää sille mitään viestejä mutta olin aivan liian sekaisin. Lopulta se sai rauhotettua mut. Nyt on vähän tai oikeestaan paljon parempi fiilis.

Huomenna käymään muutamassa juhlapaikassa. Itse yo-juhlaan en mee. Mutta illalla ei sitten mitään tiedossa. Onneks on luvassa surkea sää joten ei niin kauheesti harmita.

Maanantaina alkais sitten työt. Tiistaina teen vaan puol päivää kun näen terkkarin, sosiaalityöntekijän ja tulevan tukihenkilöni ekaa kertaa. Jänskättää että millanenhan se mahtaa olla. Ja kysymys kuuluu, että mitä mä haluaisin tehä sen kanssa? Pää lyö aivan tyhjää. Vaikeaa miettiä kun en oo ees nähnyt sitä vielä. En tiedä vielä ees minkä ikänen se on. En mä nyt ihmisiä iän perusteella luokittele, mutta jos rehellisiä ollaan niin haluaisin nuoren ihmisen tukihenkilöksi. Henkisesti nuoren. En nyt ihan vanhainkodista haettua seuraa kuitenkaan vaikka olis kuinka nuori henkisesti.

Nyt alko vähäsen jänskättää että millaset numerot tulee muutamasta kurssista joiden arvosanaa en vielä tiedä. Mulla on kaks kurssia joiden numeroa en vielä tiedä ja niistä molemmista on tulossa joko ysi tai kymppi. Sunnuntaina viimestään saan laskea mikä keskiarvo tuli ekasta vuodesta.

Jos jollakin on ideoita mitä tukihenkilön kanssa voi tehä niin otan ehdotuksia mieluiten vastaan. En keksi mitään kun en oo koskaan tehnyt oikein kenenkään kanssa mitään kivaa ja aivan yksinkertaisetkin asiat pitää mulle kertoa. Nyt oon sen huomannut, että mulle pitää oikeesti opettaa mitä on normaali elämä.

4 kommenttia:

  1. Eihän tokihenkilön kanssa ole välttämättä pakko mitään erityistä tehdä. Uskon, että pelkkä kävelyllä käyminen ja juttelu auttaa sua :) Myös esimerkiksi lauta- ja korttipelien pelaaminen voi olla mukavaa ajanvietettä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan se on, että pelkkä juttelukin olis suuri apu mulle. Hmm.. Joku pelailukin kuulostaa ihan mukavalta ja simppeliltä. Jotain ihan yksinkertaista pitääkin olla sillä sekin on mulle jo aivan uutta.

      Kiitos viestistä :)

      Poista
  2. Miten olis vaikka, et meet sen tukihenkilön kans leffaan? Tai vaikka jätskille? :) Tai vaikka ratsastamaan (jos pidät siitä)? Kannattaa tehdä sellasta, millä saat ajatukset käännettyä pois ikävistä asioista, mutta eihän se jutteleminenkaan yhtään huono vaihtoehto ole! :) Miekin (ehkä) saan tukihenkilön kesälle, jos vaan pääsen muuttaan omaan kämppään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi leffa on hyvä vinkki! Kuitenkin täysin vieras ihminen kyseessä niin leffa olis siinä mielessä sopivan helppoa ajanvietettä. Ja eihän sitä heti löydy asioita mistä jutella. En kuitenkaan todennäköisesti aio sen kanssa alkaa purkamaan mitään ongelmia vaan tarkotus on unohtaa omat ongelmat ja puhua ns. normaaleista asioista.

      Kuulostaa hyvältä jos saat oman kämpän lisäksi vielä tukihenkilönkin. Helpottaa varmaan muuttamista kun saa apua ja tukea. Itelläkin on pienet mahikset että muutan syksyllä omaan kämppään. Huomasin justiin että säkin kirjottelet blogia. Pitääpä tutkailla sitä kun sellainen fiilis tulee :)

      Kiitoskia viestistä <3

      Poista