Sivut

tiistai 5. maaliskuuta 2013

Kohta sukelletaan painot jalassa me upotaan

Takaisin arkeen ja kouluun. Ei paljoa herätä riemankiljahduksia. Mutta sain kuitenkin nostettua itseni sängystä kouluun. Tunnilla havahduin horroksesta terkkarin viestiin jossa se toivotti mukavaa koulupäivää. Jossakin tilanteessa olisin tulkinnut viestin ironiseksi, mutta nyt tiesin että se oli vain viaton hyvän koulupäivän toivotus. Olin kuitenkin hieman hämmentynyt kun terkkari on ollut niin aktiivisesti mun kanssa tekemisissä. Kerroin terkkarille että mulla on ollut tosi ihana loma ja olen onnellinen siitä vieläkin. Terkkari ilahtui siitä, ja kertoi että se oppi mitä tarkoittaa pieni ja piristävä tekeminen.

Olen kokenut jo näin alkuviikosta eriskummallisen monta kiusallista hetkeä. Ensinnäkin maksusitoumus kaupan kassalla, joka epäonnistui. Sanoin, että mulla on täällä maksusitoumus ja sitten nimi. Kassatäti oli hyvin hämmentynyt ja alkoi etsiä sitä samaan aikaan kun jonoa kertyi taakse. Niitä oli kolme lappua ja siltikin se failasi sen. Huoh, lopulta päädyin maksamaan ostokset kortilla. Seuraava kiusallinen hetki on varsin erikoinen. Ihan normaalisti tunnilla omissa horroksissa. Edessä istuu joku vieras tyttö johon en kiinnitä kuitenkaan sen enempää huomiota. Sitten onkin aika paritehtävien. Opettaja sanoo että Super, teetkö (tytön nimi) kanssa näitä tehtäviä? Totta kai vastasin että okei. Sitten siirryin itsenäisesti hänen viereen ja vilkaisin tyttöä ajatuksena kysyä kumpi aloittaa. Sitten järkytyin kun huomasin että tiedän tämän tytön. Se käy samalla terapeutilla kuin minä, ja ollaan törmätty useaan otteeseen ovella kun se on tullut pois ja minä olen venannut oven takana. Oli niin hiton kiusallista istua siinä. Ei sitä huvittanut tehdä tehtäviä joten istuttiin aika hiljaisina siinä.
Ja vielä lisää kiusallisia hetkiä. Olin sopinut tapaamisen erään opettajan kanssa. Sattumalta juuri ennen tapaamista minulla oli kyseisen opettajan tunti. Tein tehtäviä kuten muutkin. Sitten tämä opettaja tulee viereen ja kysäisee, että meillähän oli se tapaaminen tunnin jälkeen. Vierustoverit vilkaisevat kiinnostuneina ja alkoi taas tuntua hieman kiusalliselta.

Ja mitäpä olisi postaus kiusallisista hetkistä ilman terkkaria. No, ei mitään erikoista mutta jotenkin kiusaannuttavaa. Terkkari kulki muutaman virkaihmisen seurassa tutkien koulua ja pysähdellen aina välillä raportoimaan. Minä olin siinä normaalisti koulussa, tunneilla ja käytävillä. Tämä pikku porukka tuli kiusallisen monta kertaa ohi ja vielä useamman kerran vieraili luokassa kun olin tunneilla. Jotenkin kiusallista, kun terkkari on siinä samassa tilassa terveysvirkailijoiden kanssa tutkimassa sisäilmaa samalla kun opiskelen muiden mukana. Kiusallista olla silleen oppilas-terveydenhoitaja-asetelmassa.

Puhuttiin terkkarin kanssa unilääkkeistä ja vähän muusta.
Terkkari: Noi tolvonit toimii sulla ihan hyvin ja lääkärikin on tyytyväinen.
Super: Niin. Mutta niiden oikea teho tulee vasta esiin sitten kun huonot ajat taas koittaa, sitten kun tipahdin taas sinne pohjalle mistä ei tunnu olevan kuin se yksi ratkaisu..
Terkkari: Huonot ajat? Miksi sulla pitäisi tulla niin vaikeita aikoja tästä eteenpäin?
Ja Super oli niin hämillään ettei laittanut pystyyn tavanomaista riita-väittelyä asiasta..



3 kommenttia:

  1. Moi. Olen lukenut melkein kokonaan blogisi. Ajatuksesi vastaavat paljon omiani. Pääsenkö lukijasi salaiseen blogiisi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Kiva tietää että on ihmisiä joilla on myös samanlaisia ajatuksia. Se on sitä vertaistukea :) Tuota salaista blogia en jaksanutkaan ylläpitää joten sitä ei nyt ole olemassa. Muuten olisit päässyt kyllä lukijaksi.

      <3

      Poista
  2. No sitä odotellessa sitten :)Voimia sinulle :)

    VastaaPoista