Sivut

maanantai 12. elokuuta 2013

Hylättty :/

Koulussa en ole paljoa ollut mutta eipä sitä kouluakaan ole paljoa ollut. Pitäisi käydä koulua että pysyy arjessa kiinni. Kävin päivittämässä kurssivalinnat opon kanssa, ja sen mielestä kun vuoden päästä lähden kunnolla maailmaa valloittamaan, niin se olisi ihannetilanne vaikka onkin suuri muutos. Syrjäytymisen ehkäisy on kova sana, ja jos jään ilman mitään paikkaa lukion jälkeen niin uhkakuvat toteutuvat. No jaa, minusta tulee keväällä ylioppilas, sillä mun kurssit näyttää riittävän, joten turha kai sitä on vielä mitään muita uhkia lietsoa. 

Tänään se sitten selvisi. Lastensuojelu hylkäsi eli tuli hylätty jälkihuoltopäätös. Sain sosiaalitädiltä viestin juuri kun koulu loppui ja siitä suoraan kävelin sekavana terkkarille. Olin jo käynyt aamupäivällä ystäväiseni luona joten menin toista kertaa sen luo. Heti kun pääsin ovesta sisään niin itkuhan siinä sitten tuli. Terkkari ei oikein tiennyt tuosta jälkihuollosta ja ei ymmärtänyt joten kyseli asioita joihin en saanut itkun seasta vastattua. Terkkari olisi halunnut soittaa sosiaalitädille mutta minä kielsin sillä eihän minulla ole enää sosiaalitätiä. Lähdin terkkarilta takaoven kautta, sillä ei kai terkkarin luota lähdetä kyyneleet silmissä pois. Minulla oli tunnin päästä varattu tälle samalla lastensuojelu tätille aika, joten menin sinne ja yritin kasata itseni. Eli toisin sanoen peittää itkun hymyksi. Mutta jo sosiaalitoimiston aulassa alkoi itku nousta pintaan. Pääsin sosiaalitädin luo ja siellä tuli sitten taas itkettyä. En aluksi puhunut mitään enkä halunnut edes kuulla päätöksen perusteluja. Sitten vähän ajan päästä itku vähän hellitti kun sosiaalitäti kyseli muita kuulumisia. Kysyin sen jälkeen että saanko sittenkin lukea päätöksen. Siinä luki näin yksinkertaistetusti että raha ratkaisee. En vielä tiedä haenko muutosta asiaan. Mutta tuskinpa sillä olisi mitään vaikutusta vaikka jatkaisin tätä asiaa. Kuten minulle sanottiin, harvemmin jälkihuollossa pyörii lukiolaisnuoria. No, tuo nyt ei varsinaisesti ollut se pääpointti mutta samapa se.

Tämä hylätty päätös on mulle valtavan kova paikka. Ehkä se kun on käyttänyt niin paljon aikaa ja voimia tämän asian läpiviemiseen, ja sitten on odotellut päätöstä pitkän aikaa aiheuttaa tällaisen valtaisan pettymyksen. Ja juuri kun olin tutustunut ja tykästynyt lastensuojelutätiin niin hylätään. Täti halasi minua pitkään ja sanoi että olen valtavan ihana tyttö ja olisi ollut kiva että olisin pysynyt vielä sen asiakkaana.



4 kommenttia:

  1. No voihan nena! Jos teet valituksen ja tarvitset apua kirjallisissa koukeroissa niin kerro heti niin autan! Mutta kylla mina uskon, etta hommat jarjestyy. Tsemppia, ihana tytto! <3

    Amat Victoria Curam

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep.. Laitan sulle sitten enemmän viestiä sähköpostilla kun taas jaksan :/

      Poista
  2. tuntuu hirveen pahalta sun puolesta :/ voimia Super <3

    VastaaPoista
  3. Ää eikää:( Mä olisin NIIIN toivonut että olisit päässyt jälkihuollon piiriin. Helvetin raha. Äh nyt ärsyttää sun puolesta niin hemmetisti etten osaa sanoa mitään muuta. :(

    Voimia <3

    VastaaPoista