Sivut

perjantai 14. kesäkuuta 2013

Höpöjä asioita

Itkeskelin sitä kun joudun ensi viikolla kesätöihin ja en näe terkkaria enkä perhetyöntekijää. Olen murheellinen. Vielä kuusi kertaa terapiassa käymistä ja itkettää kun tulee viiden viikon terapiatauko. Olen puoli tavannut terapeuttia kolmesti viikossa ja pisin tauko on ollut viikon mittainen. Nyt tulee kerralla viisi viikkoa taukoa. Lisäksi heinäkuussa terkkari lomalla. Perhetyöntekijä kyllä käy, mutta se käy vain siihen asti kunnes täytän 18v. Sitten lakipykälät kieltävät tapaamiset. Surullista.

Mietin että voisinkohan tehdä jonkinlaisen kesäisen kortin tai muuta sellaista terapeutille? En tiedä onko se soveliasta tai onko se jotenkin outoa.

Olen käynyt sellaisissa palavereissa, joissa on terkkarin ja minun lisäksi psykiatrinen sairaanhoitaja. Ollaan mietitty kesää ja sitä miten pärjäisin sen. Terkkari on kertonut, että osaan kirjoittaa nätisti ja sairaanhoitaja innostui ja ajatteli että voisin kirjoittaa vaikka novelleja tai vaikka perustaa blogin. Siitähän terkkari innostui ja ajatteli että blogin kautta saisin jotain juttuseuraa ja saisin ajan kulumaan kun kirjoittaisin. Hymyilin mielessäni, ja teki mieli kertoa että olen jo vuoden päivät kirjoitellut blogia, ja terkkari on saanut lähes pääosan minun kirjoituksissani. Muuten olisin voinut kertoa minun pikku harrastuksestani, mutta jos terkkari saisi tietää niin se innostuisi hieman liikaa ja kertoisi blogista muillekin ihmisille. Terkkari on sellainen höpöttävä höpönassu.

Palaverissa mietittiin mitä haluaisin tehdä kesällä. Sairaanhoitaja mietti että miten olisivat festarit tai muut sellaiset nuorten tapahtumat. Ei minua enää sellaiset kiinnosta. Nyt haluan muumimaailmaan ja katsomaan eläintarhaan eläimiä. Haluan onkia ja kaivaa matoja maasta. Haluan kiljua possujunassa. Haluan tehdä asioita joita en ole saanut lapsena tehdä. No, eilen toteutin tuon matojen kaivamisfantasian. Super, (lähes) 18v, lähti perhetyöntekijän kanssa kalaan ja hyppäsi ojan yli pellolle kaivelemaan matoja. Ei ollut lapiota mukana joten käytin puiden keppejä apuna ja kaivelin aivan innoissani multa roiskuen matoja. Mutta en löytänyt yhtäkään otusta joten kalastaminen jäi sillä kertaa siihen. 

Kolmisen viikkoa olen käyttänyt kelo-cotea ja ei mitään apua. Ei mitään eroa kelo-cotella hoidettujen ja ei-hoidettujen arpien välillä. No, jos oikein suurennuslasilla katsoo, niin ehkä pientä apua on ollut, mutta tosin se voi olla lumevaikutusta.

Ilmoittauduin kansalaisopiston ruotsin abi-kurssille. Toivottavasti se kurssi toteutuu ja tulee porukkaa riittävästi, sillä tuon kurssin takia otin yhden kesätyöviikon pois kalenterista. Pari tyyppiä kun tulisi vielä mukaan niin minä nostaisin osakkeitani ruotsin yo-kirjoituksissa. Intensiivistä ruotsin pänttäämistä 40 tuntia kuukautta ennen kirjoituksia. Ja saisin kaupan päälle hyväksytyn kurssin lukioon. Melkein rukoilen että tuo kurssi toteutuu.

Muuten, millaisista kursseista saisi lukiossa myös hyväksytyn kurssin? Siis sellaisista koulun ulkopuolisista kursseista niin kuin esim. noi kansalaisopistot. Hygieeniapassista saa, mutta en vielä tiedä milloin saisin mahdollisuuden suorittaa sen. Ja tietysti autokoulusta tulee kurssi.



3 kommenttia:

  1. Ensiavusta saa mun mielestä myös hyväksytyn kurssin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei. Vähän pelottava ajatus joku ea-kurssi, kun siellä joutuu olemaan ihmisten seurassa.. No, pitää vähän tutkailla jos uskaltautuisin syksyllä. :)

      Poista
  2. Mullekin terapeutin kesälomat ovat olleet vaikeaa aikaa, mutta olen selvinnyt niistä kirjoittamalla. Tauon aikana olen kirjoittanut vihkoon päiväkirjanomaisesti ajatuksiani ja tuntemuksiani aina kun siltä on tuntunut. Kirjoittaessani olen aina kuvitellut kirjoittavani terapeutilleni. Siitä on ollut apua. Tauon jälkeen olen vienyt kirjoitukseni terapiaan, jossa olemme käsitelleet niitä. Suosittelen!

    Muista kursseista en tiedä, mutta itse kävin lukion alkua edeltävänä kesänä kielikurssilla Englannissa ja sain siitä kurssimerkinnän todistukseen. Lisäksi kesälukion kursseista sai arvosanalliset merkinnät.

    VastaaPoista